måndag 10 januari 2011

De bästa jag spelat med

En typisk fråga på krogen brukar vara: "Amen vilka e var dom bästa ru lira me då? Om de e så jävla många nurå", kan det låta.
Så nu svarar jag via bloggen om det är ok.

De bästa som jag spelat med under åren är följande:

Bästa låtskrivaren - Andreas Brun (Mobile Homes).
Han måste dela den platsen med Janne Borgh från Strindbergs som också levererade grymma gitarrpoplåtar i Tom Pettys anda.
Pocke Öhrman i Tredje Mannen var också en guddomlig låtskrivare av klass.

Bästa trummisen - Jugglo (Thåström, Fatboy, Ingo&Floyd, m.fl.) Han var både svängig, tajt och dessutom rolig och la sig inte i så mycket som trummisar brukar. När vi spelade in i studion 1988 satte han och jag det mesta på första tagningen...Inte konstigt att han fick jobb bakom Thåström 1998-2002.

Bästa gitarrist - Bengus (AB/CD). Även Putte i Spiegel var innovativ och exprimentell. TG i Tequila Girls var också ett geni som dessutom var landets bäste på el-mandolin och grym gitarrist.

Bästa sång - Malin i TenderBeat

Bästa keyboard - Får bli min gamle klasskompis Per L i Mobile Homes.

Dessa var gräddan av alla jag spelade med.
Men för att inte såra någon så har alla musiker jag träffat varit duktiga givetvis.

Hugs
Foto: Tom med Tequila Girls nånstans i södra Tyskland 1995

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar