fredag 14 januari 2011

Gibson Les Paul

Glömmer varje dag att hämta ut min svarta älskade Kasmere rock hos den trevliga skräddaren i kvarteret brevid. Han har haft den klar en vecka nu. Var precis därför som jag bad honom skriva upp mitt mobilnr xxxxxx så han kunde ringa när den var klar. Men han vägrade. Antagligen såg jag så pålitlig ut.
Såna här saker glömmer jag jämt utan påminnelse.
Går dit på lördag och hoppas att han har öppet...

Stort + till Stockholms bibliotek som skickar mail typ 3 dagar innan en bok ska returneras innan straffavgifter påbörjas. Sån service gillar jag!
---------------------------------------------------------------
Har hittat rätt elgura till hemstudion också. Blir en Gibson Les Paul från Musikbörsen på S:t Eriksgatan. Om ni inte är insatta i elgitarrer så är det likadan som Slash i Guns´n Roses och Ace Frehley i Kiss spelar på.
Kan bli en kopia eftersom orginalen kostar minst 7000 pix.

4 låtar till TenderBeats nästa skiva helt klara. Albumet ska vara kort. Bara 8 spår. Så halva plattan är färdigskriven!
Men som ni vet. Det är inte att skriva låtar som är tar tid i popbranschen. Nej nej. Inspelning. Boka tid med musiker. Mixa allt. Mastra som sista åtgärd. Omslag. Bla bla bla.
Skriva låtarna är oftast det som går fortast för era favoritartister.
Sen. Börjar det jobbiga.
Men halva TenderBeatskivan skriven. Bra jobbat Tom!
Foto: Guran som Slash och Ace gjort berömd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar