söndag 16 januari 2011

Tullinge TK

Visst vann jag debutmatchen med 6-4. Men...Motståndaren var ungefär lika nervös som om nr 1 Nadal stått på andra sidan nätet. Under uppvärmningen slog han amatörmässigt helt stenhårda vinnare. Under uppvärmningen!!!!! Jag liksom: va fan har han aldrig tävlat? Under uppvärmningen bollar man bara mjukt mellan forehand och backhand, killen var helt borta.
När matchen började var jag så förbannad att jag spelade felfritt och mosade honom. 3-0 efter 12 minuter.

Men det värsta. INGET OMKLÄDNINGSRUM!!! Tullinge TK tennishall hade ett kombinerad wc dusch med plats för EN spelare!!!!!!!!!!!!!
Jesus....
Jag tränar i KLTK, Kungliga Tennisshallen (där Björn Borg är i styrelsen...) med LZ,där jag byter om och duschar i samma utrymmen som Roger Federer gjorde, senast han var här i november!
Där handduk, tvål ingår i VIP och utrymme för ca 50 spelare samtidigt...

Men i Tullinge TK, ingen dusch eller omklädningsrum.
Jag kommer spela mina matcher fram till april, sen slutar jag.
Hoppas på få plats hos Salk sen i höst. (MIK är min moderklubb och där jag är licensierad).
Men sen kan man träna eller gruppspela i andra klubbar samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar