onsdag 26 januari 2011

Tidsmaskinen är här

1995 fick jag bo hos min skolkamrat HW, på hans blåa Ektorpsoffa. Min stora kärlek i livet MH, hade lämnat mig och därmed blev jag även bostadslös.
När jag åkte på en Norgeturne i 10 dagar så kom jag hem och ringde upp henne.
Då var hon redan tillsammans med av mina absolut bästa vänner.
Ridå...

Min vän HW hade en grym skivsamling i vinyl. Jobb behövde jag inte fundera på eftersom mitt jobb var att turnera med Tequila Girls. Så jag var hemma i HWs lägenhet medans han slet på kontoret.

DÅ.
Spelade jag den här "Everybody knows this is nowhere" av Neil Young från 1969.
Varje dag. Troligen var det titeln som jag gillade.
Jag satte mig på HWs balkong i skuggläge på våren 1995, med en kaffe och en cigarett och denna skiva.
Jag minns att den lindrade smärtan.

Idag lyssnar jag på Spotify och är tillbaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar