tisdag 26 april 2011

3 gånger i samma butik på en dag...

Den här dagen blev inte som jag hade tänkt mig. Inte direkt sämre heller. Men framförallt inte som jag hade planerat den när jag somnade.
Bilen skulle till verkstad idag. Ute i en förort. Idag kunde jag lämna den men inte imorgon pga jobb. Så jag hade att välja på att chansa utan att ringa först. (pratade med dom förra veckan). Problemet var då vart bilen skulle stå över natten.
Så jag beslöt mig för att ringa först. Min fasta telefon är kastad. Kontantkort är ju värdelösa. 75 kr för Comvic kompis och en vecka senare är dom slut. UTAN att jag ringt, bara messat.
Så jag cyklade först till Kjellsson&Co och köpte en billig skit för 130 spänn. Bara att koppla in, ringa verkstan, sen köra ut bilen.
Tjenare.
När jag kom hem passade inte sladden till modemet. Återstod att leta upp en jack. Fann det. Fick inte in telefonjacket i väggjacket.
Cyklade tillbaka. Säljaren sa att man fick peta bort en pigg så passade det.
Hem igen. Jodå. Fick in jacket rätt. Men telefonen var död.
Jag misstänkte att Comhem hade fimpat jacket när dom gjord bredband av hela huset.
Tillbaka igen. Tredje gången. Nu ville jag pengarna tillbaka. Säljare testade telefonen bakom disken och den funkade! Jag fattade ingenting.
Men jag hade rätt. Comhem fimpade telejacket i väggen. Sladden till denna telefon passade inte i modemuttag.
Jag hade helt enkelt köpt en produkt som jag inte kunde använda hemma!

Säljaren sa att om jag köpte en Doro för 189 kr så skulle sladden passa modemet. Eller ännu bättre en trådlös. Han hade rätt, men jag gick ut från affären tomhänt.
Någon bilverkstad kunde jag inte ringa...

Vilken jävla skitdag. Sånt här händer bara när man är ledig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar