tisdag 5 april 2011

Man kan gilla Mästarnas mästare eller analysera det...

Jodå Tom kan vara hur svennig som helst. Följa Mästarnas mästare och så. En kul anledning till att jag ens hittade programmet var när jag bodde i Borlänge. Jag hade bara Svt 1, 2 och TV 4. Rätt magert tv-utbud.
Så förra vintern började jag titta. Brolin, Sjöberg, Holm m.fl var deltagare. Rätt skoj och jag bloggade friskt om programmet. (Bläddra bakåt ca ett år på bloggen om ni orkar...)

Årets omgång är som vanligt.
Några är i topptrim (Stenmark), några har gått ner sig (Prytz, Pekka).
Men rätt skön underhållning en timme.
Gott så.
Men en tv-recensent måste givetvis klaga och analysera.
Så här tycker Niklas Wahllöf om Mästarnas mästare. Han pissar inte på deltagarna utan på själva programidén. Mao SVT som han retat upp sig på.
Håll i er:
Från DN Kultur och nöje, Niklas Wahllöf 2011-04-05

"Och varför i hela världen går ett gäng gamla idrottare likt hönor på en cypriotisk strandäng och letar stenar som de tror ligger så nära 1,0 kilogram som möjligt – inför en publik på två miljoner tittare?
Detta, och en hel del annat som mest påminde om en ­företagkick-off 1991, gjorde deltagarna i senaste avsnittet av ”Mästarnas mästare”.
Det är ett uruselt program..........
Och så laga mat ihop, förstås, sitta och dega, prata minnen: ”Hur kändes det att rädda det där ryska skottet?”, ”Ah, det var som väl inget speciellt”, ”Hahaha.”
Sedan fick George Scott lämna gruppen. Åka hem.Undrar om han hade ett stort hål i själen."

Smaken är som baken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar