tisdag 12 april 2011

Tom hos Robert Aschberg idag

Radio 1 har ni väl lyssnat på nu? Nöjesbloggen har ju skrivit om den pratkanalen och att den är rolig, så det finns väl ingen anledning till att inte lyssna? Gå in på hemsidan och kolla tiderna.
101,9.

Nåväl, idag medverkade jag själv i direktsändning hos Robban Aschberg. Jag blev näst sista samtalet och debatten handlade om höga elpriser och att elbolagen är giriga.
Tom är ju den som i alla lägen alltid vill ha flera versioner än en.

Så när jag låg i luften sa jag att jag hade lågpriser och 350 kr per månad är okey. Särskilt med tanke på att tv och pc står på dygnet runt.
Det tyckte Robban med.
Sen tog jag upp bristen på eluppror hos svenskarna. Enligt mig beror det på att lägenhetsboende är i majoritet i Sverige. Och att de elpriserna, som sagt, inte är så höga.
Villaägarna däremot som ÄR drabbade, borde ju i så fall göra eluppror.
Det höll Robban med om. Han instämde också i att det lite småborgliga folket som bor i villa, inte alltid är dom mest upprorsbenägna.

Jag har sett Robert Aschberg som en av de största journalisterna i landet sen 1989 då jag följde hans "Diskutabelt" i TV3 som var banbrytande.

Kändes fint idag att till slut få ha en pratstund i direktsänd radio med Robert Aschberg.
Cirkeln är sluten.

Lyssnar just nu: Beatles "Let it be" Deras sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar