fredag 22 april 2011

Partygig med All Stars

3 år sedan jag stod på en scen.
Ändå var det som att komma hem. Som vanligt.
2008 spelade jag med samma band på samma fest fast på rest. Krukan.

Som ni vet slutade jag som frilansbasist nån gång 2004. Countrybandet Hotliners med min vän Bengus blev det sista bandet, med allt vad det innebär av repetioner, gigs, köpa prylar.

Istället började jag som songwriter och startade TenderBeat när orginalmedlemmarna PW (satsa på eget företag) och Andreas från Mobile Homes (satsa på familjen) gav upp musiken.
Albumet kom 2006, produktionen och soundet blev halvdant eftersom det var en lågbudgetinspelning. Men flera av låtarna är fantastiska, som jag är stolt över.

Skulle vilja spela in de nya med nån som Klas Åhlund eller Niklas Frisk.
Bakom mig syns Jimpa som spelade i skabandet Kungers som gav ut några plattor och var med i TV4 nyhetsmorgon när det begav sig. Jag lånade allt. Bas, axelband, sladd:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar