onsdag 6 april 2011

Fan fan fan, det skulle vart du...

Skulle träffat I idag men vi sköt på det till i morgon då vi båda är lediga på dagen.
Vet ni nåt bra museum?
Jag gillar att I är så typiskt kvinnligt fåfäng. Hon bokar tid hos trendig frisör och in från Märsta in till city bara för fåfängans skull. Sånt gillar jag.

Min första frisör hette Zuzan. 9 år blev det. Jag fann henne på Södermannagatan, följde henne till Drottninggatan, vidare till egen salong på Kungsholmen. Jag klippte mig så länge hos Zuzan att jag bjöd henne på min 30-årsfest.  Min sambo var inte lika road och berättade glatt att "Zuzan kunde inte komma".
Hon var två år ädre än jag och singel mest hela tiden. Varje gång jag hade klippt mig hos henne funderade jag på hur jag skulle bjuda ut henne. Hon var från Skåne och måste ha fattat alltihop.
Hutlöst dyrt var det. Minns att jag betalade ca 300 kr DÅ, vilket var mellan 1987-1996 rätt mycket.

Det blev aldrig nåt med Zuzan. Hon förstod nog varför jag gick till henne...

2 kommentarer:

  1. Jag gillar att I är så typiskt kvinnligt fåfäng. Hon bokar tid hos trendig frisör och in från Märsta in till city bara för fåfängans skull. Sånt gillar jag.

    Vilken tjej gör inte de,finns väl inte ett skit i Märsta eller utanför stan.

    SvaraRadera
  2. Svar anonym: du har nog rätt. I Märsta lär det inte finnas många bra frisörer...

    SvaraRadera