torsdag 21 april 2011

Årets mest meningslösa dag

Ja den är snart slut. Som tur är väntar en fransk thriller 22.45.
Hängde runt på Kunghholmen, shopping av påskägg.
Fick dåliga vibbar runt 16 tiden, poliser, piketer runt Fridhemsplan och runt syltorna med bärs för 25 kr.
Jag frågade en konstapel vad som pågick. AIK hade match kl 19. I Solna...Vad fan gjorde pöbeln här?
FY FAN VAD JAG HATAR FOTBOLLSHULIGANER!
Skaffa er ett eget liv för fan.
Nu var Fridhemsplansborna tvungna att vara missmodiga för att korkade fulla huliganer satt sina fula trynen där.
Redan vid fyra togs några ärthjärnor in i piketen.
-------------------------------------------------------------------------
Kom hem och drabbades av ett svårt allergianfall i kombination med en överhettad hjärna av alla kvinnohistorier senaste tiden.
Vidrig huvudvärk, som migrän. Tog en huvudvärkstablett, hjälpte inte. Försökte sova för jag blev sjukt trött samtidigt som värken kom.
I denna värk drabbades jag av meningslös apati. Dagen var så tråkig att jag undrade vad alla andra pysslade med.

Såna här dagar är inte så vanliga för Tom. Från fredag är resten av helgen uppbokad. Med party och tennis och dejter.
Men en meningslös skärtorsdag infinner sig alltid samma tanke:
Fan det kanske var fel att skilja sig 1999?

Följdtanken brukar bli, varför behöll jag inte Marjo 2005? Hon hade massor av brister men snäll, ja det var hon. Rätt snygg tyckte många.
Lätt att vara efterklok.
Hur skulle jag kunna veta när jag dumpade Marjo 2005 att skärtorsdagen 2011 skulle bli fasansfull?

Annars mår jag bra.
Fredag - tennis i Kungliga med LZ, sen party på Solstugan med sin enorma utsikt.
Lördag - föräldrar påskmiddag sen träffa exet Y igen.
Söndag - ta en pilsner med exet MB på Anchor, ni vet hårdrockshaket på Sveavägen. Kanske A kommer dit, vi får se.
Måndag - äntligen kommer skateproffset hit.
Tisdag - allt som vanligt igen.

Satan vad svårt jag har för att vara ledig. Jag gillar ju att jobba.
Milano om två veckor. Yes!

Lyssnar just nu: Prince "When doves cry"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar