lördag 20 november 2010

Åh dessa rockbiografier...

Är en bokmal utan dess like. Egentligen inte konstigare än att en fotbollsspelare vill se fotbollsmatcher...

Trots att jag har 3! böcker på sängbordet: Två Olof Lagerkrantz och en Stig Dagerman så går jag förbi Stadsbiblioteket och lånar två böcker till!
Nu var det musikbiografier som jag hittade, dvs ren nöjesläsning, men vilka böcker:

En av min husgud Bowies exfru Angela Bowie som handlar om Bowies vilda år på 70-talet. Aahhhhhhh.
Den andra om Thåström - Sveriges genom tiderna bästa musiker. Av Staffan Björk (never heard of) och publicerar samtliga intervjuer som Thåström deltagit i sedan 1978. "Stå aldrig still" (efter öppningsspåret på solodebuten fr 1989), heter den.
Vilken dag!

Inlagt 18.10

2 kommentarer:

  1. Thåström och jag fyller år på samma dag ... Det du! ;)
    /e

    SvaraRadera
  2. Grymt Eva!:)
    Thåström är fisk, så mycket vet jag.
    Jag åkte ut till Skebokvarnsvägen 209 för några år sen, bara för att se huset där han växte upp. Bilden blev liksom tydligare då...

    SvaraRadera