lördag 13 november 2010

De flesta svenskar går på reklamen

Äntligen!
Det jag tänkt massor av år fick äntligen ord av en kändis i tv.
Fredrik Lindström sa i "Robins":
"reklamföretagen vet att vi inte är så smarta, det är det dom lever på".

Jag var med i en mailgrupp förr. Där handlade det ofta om vilken dvd, platt-tv, led-tv, kamera, plasmatv, som kunde vara bäst.
Jag tyckte alltid att de var dumma i huvet, eftersom man måste tänka själv och inte bara köpa allt nytt som kommer.
Gick ur mailgruppen i höstas by the way.

Nu lite skryt om hur jag kontrar och tycker reklambranschen är dum i huvet:

* jag är omöjlig att påverka eftersom jag stänger av ljudet och lämnar tvn såfort det blir tvreklam
* jag köper allt flera år efter att det introducerats, priserna sjunkit och man har koll.
* jag tycker reklam är skit och har aldrig påverkats!

Lite skrytexempel:
Köpte cd spelare 1993. Blev tvingad eftersom vinylskivorna slutade säljas...(cd kom 1985).
Har kvar samma cdspelare som då! Pioneer pd 201. Grym!
Köpte första digitalkamera beg av tjej i Huddinge centrum via Blocket för 300 spänn år 2005.
Vägrade mobil utan fick en tjänstemobil 1995 eftersom jag jobbade på Telia Mobitel. Tyckte länge det var onödigt. Men ok, idag är det kanon om man har barn (säkerheten, nåbarheten).
Dvd fick jag i present på 2000-talet.

Platt-tv köper jag när bilden med digitalboxen blir för kass. Än så länge helt okey.

GENOMSKÅDA REKLAMEN, SNÄLLA!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig. Ska du inte komma tillbaka till mailgruppen? Inte tycker du väl att vi alla var och är dumma i huvudet?

    SvaraRadera
  2. Nej det tyckte jag inte. Men eran shopping över nya prylar var jag hjärtligt trött på. Det sista jag läste var blue ray som debatterades.
    Ni är fina killar allihop men att ni var så förbannat lättköpta av all reklam förvånade mig. Ni är för smarta för sånt...

    SvaraRadera