torsdag 11 november 2010

Pet sounds bar

Hannas bar på min tid på 90-talet. Här träffade jag Atomic Swing och Popscicle när det begav sig.
Idag Pet sounds bar och filmrecensenten Ronny Svensson var där med sina expertkunskaper. Övriga musiker förutom jag lyste med sin frånvaro.

Popquiz med E och O. Ringde efter HW eftersom vi var en man/kvinna kort.
Otroligt nog så kom HW.
O var helt off och började smsa nån viktig person efter en stund i tävlingen.
Vi övriga slet som djur med intron, covers, outron, röda trådar.
Ramones intron hade jag 8 av 10 på. Grymt Tom!

Skön stämning, bra musik. Kan inte bli mycket bättre.
Skönt att inte den där hetsiga söderhip hysterin bredde ut sig. Ni vet, den där söderhipp hysterin som kan infinna sig på Mosebacke i juli, eller på Debaser Medis.
Pet sounds bar var förbannat soft och cool.
Pet sounds bar var söder i sin bästa kostym.

Jag tror inte vi  vann. Laget hette "Baby one more time".
Vem gjorde låten?

Foto: HW, popexperten som lånade ut Cures "Faith" till mig i högstadiet. Tack HW.

4 kommentarer:

  1. Vi kom femma av 25 lag, bara 11 poäng från segrarna. Grymt bra säger jag. Kul kväll och du var en sån jävel på hårdrocksballader. Borde ha klarat Marillion där. Kommer gärna ner igen. Skitkul. Högskolveprovat är rena barnleken

    SvaraRadera
  2. Ja högskoleprovet är ingenting i jämförelse med pet sounds bar quiz...

    SvaraRadera
  3. Hehe :) Ni räddade oss, kan man säga! Men jag är ändå lite stolt över att jag var den enda i laget som klarade introt på "Separate ways" med Journey :P
    Beror förmodligen på att jag hade den på ett gammalt kassettband från 80-talet ... :)
    /e

    SvaraRadera
  4. Journey var snyggt, de spelades på många förfester under 80-talet ute i Vårberg:)

    SvaraRadera