fredag 26 november 2010

Så sjukt jävla stolt

Jag fimpade för gott på valdagen. En kompis fick strupcancer, ett ex hade haft lungcancer, allt pga rökningen.
Jag tyckte det sög att smygröka inför sonen och hänga utanför fönstret med en cigg så alla grannar i huset mittimot undrade, så fort sonen satt vid pcn i andra rummet.

På krogen var det väl okey att röka utomhus på sommaren. Men idag...
Snöstorm, minusgrader och ingen jacka, med en frusen cigg i nypan. Nej tack.

Jag blev rädd också. Hjärtinfarkt. Lungcancer. Sånt skit. Kände att jag inte behövde de problemen när jag blir 60.

Så när det historiska valet var över den 19e september tog jag min sista cigg. Hemma. Framför tvn.

Sen vädrade jag ut och undrade hur nästa dag skulle bli utan ciggen.

Är så jävla stolt! Inte ett bloss mer i mitt liv.
Har räddat mig från lungcancer och hjärtinfarkt helt enkelt.

Bra Tom! Så starkt, du har visat karaktär mot giftpinnarna!
Never more...

3 kommentarer:

  1. De e tufft å röka!!!

    SvaraRadera
  2. Svar: ja det tyckte min kompis också som började i 15 årsåldern. Nu är han 46 och behandlas för strupcancer på KS och kommer att överleva..

    SvaraRadera
  3. Hahahah... Anonym jag vet vem du är!!

    SvaraRadera